Derin uzayın birbirinden büyüleyici görüntülerini yayınlanan James Webb Uzay Teleskobu'ndan bu defa da Jüpiter ve uydularının fotoğrafları geldi. NASA, bir tür gaz devi olan Jüpiter ile uyduları Europa, Thebe ve Metis'in görüntülerini yayınladı.

Solda: Jüpiter, merkez ve uyduları Europa, Thebe ve Metis, James Webb Uzay Teleskobu'nun NIRCam 2.12 mikron filtresinden görülüyor. Sağda: Jüpiter ve Europa, Thebe ve Metis, NIRCam'ın 3.23 mikron filtresinden görülüyor.

Arka bahçemizdeki gezegenleri de izleyebileceğiz

NASA'nın yayınladığı görüntüler, James Webb'in yalnızca uzak galaksileri değil, kendi kozmik arka bahçemizdeki gezegenleri de izleyebileceğinin bir göstergesi oldu. James Webb'in NASA'nın Goddard Uzay Uçuş Merkezi'ndeki gezegen bilimi proje bilimcisi yardımcısı Stefanie Milam yaptığı açıklamada, “Her şeyi bu kadar net gördüğümüze ve ne kadar parlak olduklarına inanamadım. Güneş sistemimizde bu tür nesneleri gözlemlemek için sahip olduğumuz yetenek ve fırsatı düşünmek gerçekten heyecan verici” dedi.

30 yıllık çalışma ve 10 milyar dolarlık maliyetle test sürecinin ardından nihayet görevine başlayan James Webb Uzay Teleskobu, evrenin birbirinden büyüleyici fotoğraflarıyla dikkatleri çekmişti.